a PRODUCTION by Iaquinandi, S.L. IN COPRODUCTION with Wiener Festwochen, Tanzquartier Wien, Festival d’Avignon, Odéon-Théâtre de l’Europe, Paris, Festival d’Automne à Paris, deSingel, Antwerpen, Le-Parvis Scène Nationale Tarbes Pyrénées
IN COLLABORATION WITH Teatros del Canal, Madrid
SUPPORTET BY Comunidad de Madrid y Ministerio de Educación, Cultura y Deporte – INAEM & THANKS TO Centro Cultural Coreano en España, Biblioteca Miguel de Cervantes, Consulado de España en Shanghai, Maria José F. Aliste
TEXT, STAGE DESIGN, COSTUME, STAGING
Angélica Liddell
ASSISTANCE MUSIC, ORCHESTRATION
Hong Dae Sung, Jung Hyung Soo, Sok Seung Hui, Lee Ji Yoen
LIGHT
Carlos Marquerie
SOUND
Félix Magalhães, Antonio Navarro
PRODUCTION
Mamen Adeva, Gumersindo Puche
WITH
Wenjun Gao, Fabián Augusto Gómez Bohórquez, Xie Guinü, Lola Jiménez, Angélica Liddell, Zhang Qiwen, Lennart Boyd Schürmann, Xu Tianda
MUSIC ENSEMBLE
PHACE
Much of Angélica Liddell’s work deals with the fear of abandonment. The extraordinary Spanish performance artist now imagines Anders Behring Breivik as a radical Peter Pan and mixes Shanghai street waltzes, the music of a Seoul film composer, love and pistols in a personal exploration of the Peter Pan and Wendy syndromes.
Wendy sings for Yohei the waltz of things I would do for you, „so that you don’t leave me“. Many works by Spanish artist Angélica Liddell are about abandonment, about the fear of being left alone and the pain it causes, about loneliness in the midst of plenty. Modern psychology views Peter Pan and Wendy as coupled syndromes that are increasingly common in western societies and describe adults who act out their emotional immaturity either by continuing their adolescent behaviour or by excessive mothering, by refusing to embrace adulthood (and, consequently, assuming responsibility) on the male side and by panicking at the idea of being left alone (and, consequently, assuming all responsibility) on the female side. Yet how can humanity coexist in a world where the mere attempts of a single individual to live together with another individual already trigger such painful and pathological conditions?
Walking through Shanghai, Angélica Liddell organised a casting for Chinese street waltzers, hunted down the greatest-ever waltz composer for movies in Seoul, identified the most radical Peter Pan conceivable at Utøya in the person of Anders Breivik and his envy and hate of all that is youthful – and finally found the musicians and the right atmosphere for blending this collected input into an artwork in Vienna.
Event Dates
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DateProjectLocation
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17.Jan.2015 20:00
El síndrome de Wendy | Angelica Liddell
Strasbourg (Maillon Théâtre)Ein Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.
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DateProjectLocation
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21.Nov.2015 18:00
El síndrome de Wendy | Angelica Liddell
Tokyo Metropolitan TheatreEin Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.
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22.Nov.2015 18:00
El síndrome de Wendy | Angelica Liddell
Tokyo Metropolitan TheatreEin Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.
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23.Nov.2015 14:00
El síndrome de Wendy | Angelica Liddell
Tokyo Metropolitan TheatreEin Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.
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